Kako poteka Analiza Ključne Besede in Zakaj je Pomembna?

Analiza ključne besede je nujna pred začetkom pisanja članka. Brez analize bi bilo podobno, kot če bi šel na ruleto in stavil na črno ali rdečo polje. Enkrat bi zmagal, drugič izgubil.

Optimizacija spletne strani in sama organska rast bloga je vse prej kot hitra. Vložiš približno 1 leto vztrajnega dela, preden začenjaš biti dobro viden. Na samem zažeku si tudi ne želiš nepotrebnih napak, vendar teh napak največkrat niti ne opaziš hitro.

Iz tega razloga je Analiza ključne besede izjemno pomemben korak na poti do uspeha.

Analiza ključne besede

Kako poteka Analiza ključne besede?

  1. Poiščemo ustrezno ključno besedo za naš blog ali spletno trgovino.
  2. Preverimo ali nam “search intent” ustreza.
  3. Ocenimo konkurenco in analiziramo članke, ki so na prvi strani.
  4. Na podlagi ocenjene konkurence določimo strategijo, kako spraviti določeno ključno besedo na prvo stran iskalnika.

1 Korak: Poiščemo ustrezno ključno besedo.

Z nabiranjem idej in iskanjem ključnih besed, vedno rad začnem pri samem iskalniku.

Zelo enostaven in brezplačen vpogled v to, kaj tvoje potencialne stranke ali bralci iščejo, dobiš s tako imenovano “Autosuggest” funkcijo.

Če ti Google ali katerikoli drugi iskalnik samodejno dopolni stavek ključne besede, ki jo vpišeš, pomeni, da je to nekdo že iskal in vpisoval v iskalnik. To je zelo dober znak, da je ta fraza iskana in da se članek posledično izplača napisati.

Če dam primer za ključno besedo psihoterapija, ki postaja moj “case study” skozi celotno stran, bi vpisal takole:

Google autosuggest nam pomaga pri analizi ključne besede

NAMIG: Kot vidiš, sem pred samo besedo psihoterapija napisal črko A in iskalnik mi je vrgel vse fraze, ki jih je nekdo že iskal in se začno na A. Nadaljuj tako, da vpišeš pred samo glavno ključno besedo vse črke abecede. Američani to imenujejo “Alphabet Soup”. Sproti si zapisuj ključne besede, ki se ti zdijo zanimive. Dobil boš veliko idej. Zagotavljam!

Ta pristop zadostuje za slovenske razmere in ni potrebe po kupovanju nobenih dragih orodij za analizo. Volumen iskanja pri nas ni velik in trenutno lastniki strani ne posvečajo veliko pozornosti optimizaciji vsebine.

Lahko imaš veliko prednost pred ostalimi, če boš uporabil vse te informacije in pristope za svojo stran.

Kako je s ključnimi besedami in pisanjem bloga za ameriško tržišče?

V kolikor te zanima pisanje bloga za ameriško tržišče z namenom pasivnega zaslužka, boš moral ključne besede bolje raziskati.

Iskal boš tako imenovane “low volume keywords”.

Majhne razpoke v vsebini. Ko njadeš vsebino, ki ni dobro napisana in se je še nihče od “velikanov” bloganja ni lotil oz. ne vidi priložnosti v njej, napišeš boljši članek.

Za tiste, ki vas ta tematika zanima, bom temu namenil poseben članek. Pasivni zaslužek je moja strast in želel bi jo deliti z vsemi vami, ki bi vas bloganje pritegnilo.

Vprašajte se: Zakaj bi delali od 8h do 16h, če si lahko sam določim, kdaj in predvsem, kje bom delal. Mogoče iz Avstralije. Kdo ve?

Katera so ostala brezplačna orodja za iskanje ključnih besed?

Želel bi ti predstaviti dve brezplačni orodji, ki jih veliko uporabljam pretežno za blog, ki ga pišem v tujem jeziku.

Answer the Public

Answer the Public je odlično in brezplačno orodje (5 iskanj na dan), ki ti bo pomagalo pridobiti veliko novih idej za tvoj bodoči članek.

Answer the Public - brezplačno orodje za iskanje ključnih besed

Deluje zelo podobno kot Autosuggest, ki sem ga predhodno omenil, vendar je nekoliko hitrejše. Kljub temu priporočam za slovenske ključne besede uporabo pristopa “od A do Ž” s pomočjo Autosuggest-a, ker bo to veliko bolj natančno.

Na besedo psihoterapija sem pod črko a in b dobil to, kar vidiš na zgornji sliki.

Če se usmerjaš na trg v tujini, je Answer the Public odlično brezplačno orodje, ki ga vsekakor priporočam. Dobil boš ogromno zamisli, na katere mogoče prej niti nisi pomislil.

Keyword Shitter

Keyword shitter je tudi brezplačno orodje, ki je namenjeno vsem tistim, ki ste usmerjeni na slovenski trg in je veliko bolj zanimivo kot Answer the Public. Dobimo namreč veliko več zanimivih izrazov in uporabnih idej kot pri predhodnem.

Keyword shitter - orodje za iskanje ključnih besed

Za primer: Na besedo psihoterapija sem prejel okoli 250 različnih ključnih besed, ki jih ljudje iščejo oz. vpišejo v iskalnik.

2 Korak: Preverimo ali nam “Search intent” ustreza.

Recimo, da si našel ključno besedo, ki ti ustreza. V tem primeru je drugi korak namenjen preverjanju “Search intent”.

Več o tem si lahko prebereš v mojem obsežnem članku: Kaj je Search Intent?

Je zelo pomemben, zato svetujem, da ga dobro spoznaš. Ni “rocket science”. Obljubim!

Za primer sem vzel ključno besedo “cujecnost in psihoterapija“, ki sem jo našel pod črko C pri iskanju z načinom Autosuggest.

Analiza ključne besede psihoterapija

Ko kliknem nanjo in preverim prvo stran SERP-a (“search engine result page-a”), opazim, da je iskalnik prikazal večinoma članke (blog vsebino). To pomeni, da mi “search intent” ustreza, zato grem v nadaljnjo analizo samih zadetkov, ki so prikazani na prvi strani.

3 Korak: Ocenimo konkurenco in analiziramo članke, ki so na prvi strani.

Analiza konkurence je eden od pomembnejših delov celotne analize ključne besede in jo osvojimo le s testiranjem in s pridobivanjem izkušenj.

Zaradi nizke konkurence na spletu je pri nas pri večini tematik to nekoliko lažje. Pri večini se bomo uspeli uvrstiti na vrh, tudi pri tistih glavnih in bolj konkurenčnejših besedah.

V tem primeru bomo sicer potrebovali nekoliko drugačen pristop, ki ga opišem v posebnem članku, ko bom govoril, kako se lotim analize ključnih besed na mojem angleškem blogu, kjer ni prostora za napake. Enak pristop priporočam za slovenski trg, za tiste bolj konkurenčne besede.

Za trenutek se vrnimo nazaj na našo besedo “čuječnost in psihoterapija“.

Analiza ključne besede mi je pokazala sledeče:

1. mesto zaseda stran priznane psihoterapevtske ambulanta, ki ima zelo veliko avtoriteto na tem področju. Članek je dobro in strokovno napisan. Vidim dve težavi. Manjša težava je ta, da ni slik in večja, da ni https zaščite, ki je danes nujno potrebna in “ranking factor” za največji iskalnik na svetu.

2. mesto zaseda mobilno neprijazna stran, s sicer dobrim člankom, a brez slik in ponovno brez https zaščite.

3. mesto zaseda dogodek iz leta 2016? Edino, kar ga verjetno drži tako visoko že 4 leta je, da ima besedo čuječnost v Samem URL-ju.

4. mesto zaseda članek psihoterapevtske ordinacije, za katerega nimam pripomb. Se vsekakor zavedajo pomena kakovostne vsebine in vejo, kako jo oblikovati.

5. mesto zasesa 300 besed dolg članek nezaščitene strani.

6. mesto so YouTube video posnetki na to temo.

7. mesto zaseda stran, na kateri je napisan 200 besed dolg članek (ima vsaj https zaščito).

8. mesto zaseda vabilo na okroglo mizo za dogodek pred enim letom.

9. mesto Google “my Business” pasica za psihoterapevtko iz Ljubljane, ki ima čuječnost v sklopu samega imena podjetja (sp.-ja).

Iz preproste analize prve strani trenutno največjega iskalnika Google je razvidno, da bi se s kakovostnim člankom in z omenjeno ključno besedo brez večjih težav lahko zavihtel na prvo stran.

V Sloveniji ni velike konkurence zato lahko s kvalitetno in optimizirano vsebino dosežemo hitro prvo stran iskalnikov.

Kako hitro?

Hitrost je odvisna od več faktorjev:

  1. starost domene,
  2. DA (domain authority),
  3. PA (page authority),
  4. “Trust flow” in še bi jih lahko našteval.

S starostjo stran začenja organsko pridobivati povratne povezave. Bolj kot so kakovostne povratne povezave, višja je ocena strani v očeh iskalnika. Posledično boš na tako nezahtevne ključne besede s pravim načinom pisanja, prišel na vrh že v tednu ali dveh.

Medtem ko, če imaš novo stran, boš moral kljub kakovostni vsebini počakati vsaj približno 6-12 mesecev. Članek bo v tem času dosegel svoj vrh na iskalniku. Lahko bi rekli tudi maksimalno moč. Pri tem je potrebno vedeti, da ima iskalnik rad konstantnost, kar pomeni, da bi bilo dobro v prvih 6-12 mesecih objavljati vsaj 1 članek na teden.

NAMIG: Nepisano pravilo je, da ne spreminjaj članka vsaj 1 leto, da vidiš, do kje se ti uspe z njim povzpeti na iskalniku.

Zapomni si: Večja kot je konkurenca, več povratnih povezav boš potreboval iz drugih priznanih strani s podobnimi tamatikami. Bolj kot je tvoja stran znana na svojem področju (“topic authority”), manj napora boš moral vlagati v to, da te iskalnik uvrsti visoko.

4 Korak: Analize ključne besede je opravljena. Potrebno je določiti strategijo, kako jo spraviti na prvo stran iskalnika.

Ko je analiza ključne besede opravljena, je potrebno določiti strategijo za njen premik na prvo stan iskalnika. Na začetku najprej preverimo vse članke, ki se nahajajo na prvi strani:

  1. Kako dolgi so? To bo dober pokazatelj tega, kakšna dolžina vsebine je iskalniku všeč. Vendar bi kljub temu opozoril, da če na prvi strani najdeš članke s 300 besedami, to še ne pomeni, da ima iskalnik rad takšno dolžino člankov. Pomeni le, da praktično ni konkurence. Menim namreč, da je minimalna dolžina članka vsaj 1000 besed. Daljši in bolj pomembni članki vsebujejo do maksimalno 3500 besed.
  2. Katera podpoglavja vsebujejo in katera podpoglavja jim primanjkujejo?
  3. Imajo članki slike? Doma posnete oz. neprofesionalne fotografije so na internetu bolj cenjene kot “stock Photos”.
  4. Imajo članki video posnetke? Bi ga bilo dobro narediti?
  5. Imajo članki infografike? Če ne, bi jih lahko izdelal? (Canva je Odlično in brezplačno orodje za to).
  6. Vsebuje članek tabelo? Če ne, bi jo bilo mogoče dobro narediti?

Na podlagi odgovorov na zastavljena vprašanja dobimo pregled, kaj ima konkurenca in kje smo mi lahko boljši.

Zakaj dodatno delo, če lahko preprosto samo napišem članek?

  1. Tabele, infografike in zanimive slike se zelo rade delijo in objavljajo na spletnem omrežju. Ko se objavijo, se omenja tudi izvor same slike, infografike, itd.. Na ta način prejmeš povratno povezavo iz strani, ki jo je objavila. Tvoja stran s tem postopno dobiva na avtoriteti.
  2. Tvoj članek bo izstopal, deloval bolj pristno in profesionalno. Na ta način boš vzbudili zanimanje bralca za tvoje storitve.
  3. Dodatne stvari, kot so: infografike in tabele, pritegnejo bralca, da ostane dlje časa na strani. Dolžina časa prebitega na strani, pa je eden od glavnih meril Googla za kakovostne vsebine. Bolj kot je vsebina kakovostna, višje te bo iskalnik uvrstil.

NAMIG: Začni pisati članke za manj konkurenčne, a vseeno iskane ključne besede. Kasneje, ko ti zraste avtoriteta strani, poskusi z bolj konkurenčnimi ključnimi besedami. Vse podobne članke med saboj poveži z notranjimi povezavami.

Prebereš lahko tudi moj članek: Vodič po Google Search Console, ki podrovneje obravnava ključne besede.

Upam, da si izvedel kaj novega! Če ti je všeč, kar pišem še prijavi v:

[mailerlite_form form_id=1]