Kako poteka Analiza Ključne Besede in Zakaj je Pomembna?

blank

Analiza ključne besede je nujna pred začetkom pisanja članka. Brez analize je podobno, kot če bi šel na ruleto in stavil na črno ali rdečo polje. Enkrat zmagaš drugič zgubiš.

Optimizacija spletne strani in sama organska rast bloga je vse prej kot hitra. Potrebuješ 1 leto trdega dela preden začneš biti dobro viden in ne želiš si nepotrebnih napak na samem začetku. Te napake ne boš takoj opazil, kar je najhuje.

Iz tega razloga je Analiza ključne besede izjemno pomemben korak na poti do uspeha.

Analiza ključne besede

Kako poteka Analiza ključne Besede?

  1. Poiščemo ustrezno ključno besedo za naš blog ali spletno trgovino.
  2. Preverimo ali nam search intent ustreza
  3. Ocenimo konkurenco in Analiziramo članke ki so na prvi strani
  4. Na podlagi ocenjene konkurence določimo strategijo kako spraviti določeno ključno besedo na prvo stran iskalnika.

1 Korak: Poiščemo ustrezno ključno besedo?

Z nabiranjem idej in iskanjem ključnih besed, sam vedno rad začnem pri iskalniku samem.

Zelo enostaven in brezplačen vpogled kaj tvoje potencialne stranke ali bralci iščejo, dobiš s tako imenovno Autosuggest funkcijo.

Če ti Google ali katerikoli drugi iskalnik samodejno dopolni stavek ključne besede, ki jo vpišeš, pomeni, da je to nekdo že iskal in vpisoval v iskalnik. To je zelo dober znak, da je ta fraza iskana in da se članek posledično splača napisati.

Če zopet dam primer za ključno besedo psihoterapija, ki postaja moj “case study” skozi celotno stran, bi vpisal nekako takole kot kaže slika spodaj:

Google autosuggest nam pomaga pri analizi ključne besede

NAMIG: Kot vidiš, sem pred samo besedo psihoterapija napisal črko A in iskalnik mi je vrgel vse fraze, ki jih je nekdo že iskal in se začno na A. Nadaljuj in vpiši vse črke abecede pred samo glavno ključno besedo. Američani to imenujejo Alphabet Soup. Sproti si zapisuj ključne besede, katere se ti zdijo zanimive. Dobil boš veliko idej. Garantiram!

Ta način za Slovenske razmere zadostuje in ni potrebno kupovati nobenih dragih orodij za analizo. Volumen iskanja pri nas ni velik in vsaj zaenkrat lastniki strani ne dajejo veliko poudarka na optimizacijo vsebine.

Prav iz tega razloga, imaš veliko prednost pred ostalimi, če boš uporabil(a) vso to znanje in ga implementiral(a) na svoji strani.

Kako je s ključnimi besedami, pisanjem bloga za Ameriško tržišče?

V kolikor te zanima pisanje bloga za ameriško tržišče z namenom pasivnega zaslužka, boš potreboval iti veliko globje med ključne besede.

Izkal boš tako imenovane “low volume keywords”.

Majhne razpoke v vsebini. Ko njadeš vsebino, ki ni dobro napisana in se je nobeden od “velikanov” bloganja ni lotil oziroma ne vidi smisla v njej, napišeš boljši članek.

O vsem tem bom namenil poseben članek, za vse tiste ki vas zanima. Pasivni zaslužek je moja strast in želel bi jo deliti s tabo.

Vprašaj sd: Zakaj bi delali od 8 do 16, če si lahko sami določimo kdaj In Predvsem kje bomo delali. Mogoče iz Avstralije. Kdo ve…

Katera so ostala brezplačna orodja za iskanje ključnih besed?

Želel bi ti predstaviti dva brezplačna orodja ki jih sam veliko uporabljam predvsem za blog ki ga pišem v tujem jeziku.

Answer the Public

Answer the Public je Odlično in brezplačno orodje (5 iskanj na dan), ki ti bo pomagalo pridobiti veliko novih idej za tvoj bodoči članek.

Answer the Public - brezplačno orodje za iskanje ključnih besed

Deluje zelo podobno kot Autosuggest, ki sem ga predhodno omenil a to dosežemo nekoliko hitreje. Za Slovenske ključne besede vseeno priporočam, da greš “peš” od A do Ž z autosuggest, ker bo veliko bolj natančno.

blank
Na besedo psihoterapija je pod črko a in b vrgel to kar vidiš na sliko zgoraj.

Če targeriraš tujino, je Answer the Public odlično brezplačno orodje, ki ga vsekakor priporočam. Dobil boš ogromno zamisli, na katere mogoče prej nisi pomislil.

Keyword Shitter

Keyword shitter je tudi brezplačno orodje, ki je za vse tiste ki ciljajo na slovenski trg veliko bolj zanimivo kot Answer the Public. Dobimo namreč veliko več zanimivih izrazov in uporabnih idej kot pri predhodnem.

Keyword shitter - orodje za iskanje ključnih besed

Kot primer – Na besedo psihoterapija, sem prejel okoli 250 različnih ključnih besed, ki jih ljudje iščejo oziroma vpišejo v iskalnik.

2 Korak: Preverimo ali nam search intent ustreza

Reciva, da si našel oziroma našla ključno besedo, ki ti ustreza. Drugi korak je, da preverimo Search intent.

Več o tem preberi v mojem obsežnem članku: Kaj je Search Intent?

Je izjemnega pomena in svetujem da se ga dodobra naučiš. Ni “rocket science”. Obljubim!

Sam se kot primer vzel ključno besedo “cujecnost in psihoterapija“, ki sem jo našel pod črko C pri iskanju z načinom autosuggest.

Analiza ključne besede psihoterapija

Ko kliknem nanjo in preverim prvo stran SERP-a (search engine result page-a) opazim, da je iskalnik prikazal večinoma članke (blog vsebino). To pomeni, da mi search intent ustreza in grem v nadaljnjo analizo samih zadetkov ki so prikazani na prvi strani.

3 Korak: Ocenimo konkurenco in Analiziramo članke, ki so na prvi strani

Analiza konkurence je eden od pomembnejših delov celotne analize ključne besede In se ga dodobra naučimo le s testiranjem in izkušnjami.

Pri nas je zaradi nizke konkurence na spletu pri večini tematikah to nekoliko lažje. Pri večini se bomo uspeli uvrstiti na vrh tudi pri tistih glavnih in bolj konkurenčnejših besedah.

Tam bomo sicer potrebovali nekoliko drugačen pristop ki ga opišem v posebnem članku ko bom govoril, kako se lotim ključnih besed na mojem angleškem blogu, kjer ni prostora za napake. Enaka taktika bi veljala pri nas za tiste “ta sočne”.

Vrnimo se za trenutek nazaj na naš besedo “cujecnost in psihoterapija

Analiza ključne besede mi je pokazala sledeče:

1 mesto: zaseda stran priznana psihoterapevtka ambulanta, ki ima zelo veliko avtoriteto na tem področju. Članek je dobro in strokovno napisan. Vidim dve težave in sicer manjša: ni slik in večja: ni https zaščite ki je danes nujno potrebna In “ranking factor” za največji iskalnik na svetu.

2. Mesto mobilno neprijazna stran s sicer dobrim člankom a brez slik in ponovno brez https zaščite.

3. Mesto: dogodek iz leta 2016 🤔 Edino kar ga verjetno drži tako visoko 4 leta kasneje je, da ima besedo čuječnost v Samem URL-ju.

4. Mesto. Članek psihoterapevtsko ordinacije, kjer nimam pripomb. Se vsekakor zavedajo pomena kvalitetne vsebine in kako jo oblikovati.

5. Mesto zasesa 300 besed dolg članek nezaščitene strani.

6. Mesto so YouTube video posnetki na to temo

7 Mesto zaseda stran, kjer je napisan 200 besed dolg članek (vsaj s https zaščito)

8. Mesto zaseda vabilo na okroglo mizo za dogodek pred enim letom.

9. Mesto Google my Business pasica za psihoteraptko Iz Ljubljane ki ima čuječnost v sklopu samega imena podjetja (sp.-ja)

Iz preproste analize prve strani trenutno največjega iskalnika Google je razvidno da bi se s kvalitetnim člankom pri omenjeni ključni besedi brez težav zavihtel na prvo stran.

V Sloveniji ni velike konkurence zato lahko s kvalitetno in optimizirano vsebino dosežemo hitro prvo stran iskalnikov.

Kako hitro?

Hitrost je odvisna od več faktorjev kot so:

  1. Starost domene,
  2. Da (domain authority),
  3. PA (page authority),
  4. Trust flow in še bi jih lahko naštel.

Starejša kot je stran, organsko začenja pridobiva povratne Povezave, ki letijo nanjo. Kvalitetnejše kot so povratne povezave, višja je ocena naše strani v očeh iskalnika. Posledično boš na tako nezahtevne ključne besede s pravim načinom pisanja prišel na vrh že v tednu ali dveh.

Po drugi strani, če imaš novo stran, boš kljub kvalitetni vsebini moral počakati vsaj nekje 6 – 12 mesecev. Članek bo v tem času dosegel svoj vrh na iskalniku. Lahko rečemo tudi maksimalno moč. Treba pa je poudariti, da ima iskalnik rad konstantontako da 1 članek na teden naslednjih 6-12 mesecev ne bi škodil.

NAMIG: Nepisano pravilo je da ne spreminja članka, ko ga napišeš vsaj 1 leto, da vidiš, do kje ti uspe zrasti na iskalniku.

Zapomni si: Večja kot je konkurenca, več povratnih povezav iz drugih priznanih strani podobnih tamatik boš potreboval. Bolj kot je tvoja stran znana na svojem področju (topic authority) manj se boš rabil truditi, da te iskalnik uvrsti visoko.

4 Korak: Analize ključne besede je opravljena. Potrebno je določiti strategijo, kako jo spraviti na prvo stran iskalnika.

Ko je Analiza ključne besede opravljena, je potrebno določiti strategijo. Lotimo se je tako, da za začetek preverimo vse članke, ki se nahajajo na prvi strani in sicer:

  1. Kako dolgi so? To nam bo dober pokazatelj o dolžini vsebine, ki je iskalniku všeč. Opozoril bi te, da v kolikor vidiš 300 besedne članke na prvi strani ne pomeni da ima iskalnik to rad. Pomeni da praktično ni konkurence. Za mene osebno je minimalna dolžina vsaj 1000 besed. Daljši in pomembnejši članki gredo nekje do maksimalno 3500 besed.
  2. Katera podpoglavja vsebujejo in katera podpoglavja jim primanjkujejo?
  3. Imajo članki slike? Doma posnete oziroma neprofesionalne slike na internetu več pomenijo kot stock Photos.
  4. Imajo članki video posnetke? Bi ga bilo dobro narediti?
  5. Imajo članki infografike? Če ne, bi jih lahko izdelal? (Canva je Odlično in brezplačno orodje za to)
  6. Vsebuje članek tabelo? Če ne, bi jo bilo mogoče narediti?

Na podlagi zastavljeni vprašanj dobimo nekakšen oris, kaj ima konkurenca in kje smo lahko boljši.

Zakaj dodatno delo, če lahko samo članek napišem?

  1. Tabele, infografike in zanimive slike se zelo rade delijo in objavljajo naokoli. Ko se objavijo, se omeni tudi izvor same slike, infografike, Itd… Na ta način prejmete povratno povezavo iz strani, ki jo je objavila. Vaša stran s tem počasi dobiva na autoriteti.
  2. Vaš članek bo izstopal, deloval bolj pristno In profesionalno. S tem boste vzbudili zanimanje bralca za vaše storitve.
  3. Ko dodaš dodatne stvari kot so infografike in tabele, bralec ostane dlje na strani. Dolžina časa prebitega na strani, je eden od glavnih merilcev Googla za kvaliteto vsebine. Kvalitetnejša kot je vsebina, višje te bo uvrstil.

NAMIG: Začni pisati članke za manj konkurenčne a vseeno iskane ključne besede. Kasneje ko ti zraste avtoriteta, poskusi z konkurenčnejšimi. Vse podobne si članke poveži med sabo z notranjimi povezavami.

Preveri moj članek: Vodič po Google Search Console, kjer se boš veliko zadrževal pri svoji analizi ključnih besed.

Upam, da si se kaj naučil(a)! Če ti je všeč kar pišem še prijavi v:

Novičke, ki je ne želiš zamuditi!

Obljubim, da te čaka samo kvalitetna vsebina in koristni nasveti!

Prosim počakaj trenutek.

Zelo sem ti hvaležen, da si se prijavil!