Kaj je Search Intent in zakaj je toliko pomemben?

blank

Danes se vse vrti okoli uporabniške izkušnje In kako pravo informacijo uporabniku dostaviti v kar najhitrejše možnem času. Iz tega razloga vsi iskalniki večino časa posvečajo razvoju algoritma, ki bi bil izjemen pri ugibanju našega namena iskanja ki mu pravimo Search Intent.

Je prevečkrat spregledan del optimizacije spletne strani a hkrati eden od najpomembnejših začetnih korakov, ki jih ne smemo spregledati.

Kaj je search intent?

Search Intent oziroma “namen iskanja” je odgovor iskalnikov na ključno besedo, ki jo iščemo. Hitreje kot bomo prišli do željenega odgovora, izdelka ali strani ki je iščemo, bolje iskalnik pozna ali je zadel naš Search Intent. Poznamo štiri različne oblike in sicer Informacijski, raziskovalni, navigacijski in transakcijski oziroma nakupovalen intent.

Zakaj je Search Intent toliko pomemben?

Predstavljaj si, da vtipkaš v iskalnik določeno ključno besedo in pregledaš 5 strani SERP-a in še nisi dobil tistega kar iščeš. Razlika med dobrim in slabim iskalnikom je v tem, kako hitro “zadane” tvoj search intent.

Danes se nam to večinoma zelo redko dogaja, saj večina nas uporablja Google, ki je pri tem izredno dober. Že od samega začetka polaga ogromno poudarka na uporabniško izkušnjo in kako dostaviti pravo informacijo v najkrajšem možnem času do uporabnika. Prav zaradi tega Je tudi hitro postal največji in najpopularnejši iskalnik na svetu.

Katere oblike search intent-a poznamo?

Če govorim iz blogerskega vidika, preden začnem pisati članek in ko najdem ključno besedo, vedno preverim, kaj za nahaja na SERP-u. Na prvi strani se mora nahajati meni ustrezna oblika. Poznamo štiri različne oblike search intent-a in sicer Informacijski, raziskovalni, navigacijski in transakcijski oziroma Nakupovalni.

Informacijski Search intent

Pri Informacijskem search intent-u kot že sama beseda pove iščemo informacijo. Pri nas Bloggerjih je to glavna in primarna oblika ki jo iščemo. Ponavadi ga najdemo v obliki odgovora na zastavljeno vprašanje a so tudi izjeme. Spodaj nekaj primerov informacijskega Search intent-a

  • Kaj je spletna optimizacija?
  • Kako očistiti pralni stroj
  • Ketonska dieta
  • Psihoterapija

Če vpišemo zgoraj navedene ključne beseda v iskalnik bomo na prvi strani SERP-a našli večinoma kvalitetno vsebino – odgovor na zastavljeno vprašanje ali dodatna pojasnila okoli besede, po kateri poizvedujemo.

So pa tudi izjeme, kjer naprimer ne zastavimo celotnega vprašanja a uporabnik od daš vseeno želi prejeti kvalitetne informacije oziroma vsebink (npr: Ketonska dieta ali Psihoterapija).

Da bi se na navedene ključne besede uvrstil na vrhu iskalnega polja je tvoj cilj napisati blog članek ki bo predvsem zelo kvaliteten in drugačen z dodano vrednostjo od že napisanega. Ne Kopiraj – bodi originalen. Je pa vseeno zelo dobro, da znaš analizirati konkurenco.

Če sem Psihoterapevt in želim organsko (brezplačno) pridet do potencialnih strank na spletu je kvalitetna vsebina ključ do uspeha.

Kratek nasvet za vse psihoterapevte:

Sam bi se lotil tega tako, da bi bil napisal res izjemen članek, ki bi se vrtel okoli ključne besede psihoterapija. Bil bi dolg cca 3000 besed poučne vsebine brez nakladanja – podobno kot je meni “optimizacija spletne strani“. V naslednjem koraku bi napisal podporne članke, ki bi jih usmeril z notranjimi povezavami v glavni članek. S tem bi povedal iskalniku, kaj je meni najpomembnejše na strani.

Kako najti ustrezne ključne besede si lahko prebereš v mojem članku: Kako poteka Analiza Ključne Besede?


Novičke, ki je ne želiš zamuditi!

Obljubim, da te čaka samo kvalitetna vsebina in koristni nasveti!

Prosim počakaj trenutek.

Zelo sem ti hvaležen, da si se prijavil! 


Transakcijski oziroma Nakupovalni Search Intent

Sedaj ko smo informacijskega dodobra spoznali, gremo da drugo obliko in sicer transakcijski oziroma Nakupovalni search intent.

Ko nekaj vpišemo v iskalnik naprimer “otroške sobe” se na prvi strani prikažejo večinoma spletne trgovine govorimo o transakcijskem oziroma nakupovalnem Search intent-u. Pri teh ključnih besedah je namen uporabnika navadno kupiti določen izdelek zato bodo iskalniki v ospredje postavili spletne trgovine.

Če vidimo spletne trgovine na prvi strani NE PIŠEMO članka. Vaš čas bo šel dugače v nič.

To je odličen primer zakaj je pomembno, da dobro analiziramo ključne besede, ki so nam pomembne.

Po drugi strani, če smo lastnik spletne trgovine in vidimo omenjeni intent na prvi strani SERP-a za našo ključno besedo, moramo svojo stran optimizirati v pravo smer. Prilagoditi jo poskušamo tako, da bo prikazovala izdelke in hkrati zajemala iskano ključno besedo .

Ob vsakem nakupovalnem Search intent-u Dodatno Lahko raziščemo ali obstajajo podporne ključne besede z informacijskim namenom in bi skozi članke prinesli dodaten obisk na stran.

Primer na sliki spodaj:

Primer informacijskega in nakupovalnega search intenta

Omenjena dva intent-a sta pri nas mogoče najpomembnejša za prepoznati in v drugi fazi tudi optimizirati. Iz tega razloga sem tudi tukaj porabil največ časa, da se ju dodobra naučiš.

Navigacijski search intent

Če nekdo vtipka direktno v iskalnik spletno ime spletne trgovine npr: Opremisidom z namenom da jo posledično obišče, govorimo o navigacijskem search intent-u.

Včasih smo tudi preveč leni da bi vpisovali celotne URL-je v iskalnik, še posebej če so daljši. Veliko lažje je vpisati ime in pritisniti išči. Če imamo kolikor toliko prepoznavno in uveljavljeno stran bo tako ali tako na prve mestu prikazana.

Raziskovalni search Intent

Zadnji a nič manj pomemben je raziskovalni search intent. Ta je nekakša “predigra” nakupovalnega. Želimo namreč nekaj imeti a prej bi se radi prepričali da je to kar želimo pravilna odločitev. Iz tega razloga v iskalnim vpisujemo ključne besede raziskovalnega tipa.

Dober primer na sliki spodaj:

blank

Če vodite spletno trgovino in imate določene znamke, katere lahko med sabo primerjate, je to odlična priložnost da napišete kvaliteten članek na to temo. Še prej se prepričajte ali ljudje to sploh iščejo! Da ne bo pisanje zaman…..

Search intent je začeten in hkrati najpomembnejši korak pri optimizaciji va#e spletne strani. Z njim določimo kakšna bo oblika naše določene strani glede na ključno besedo, s katero se želimo uvrstiti visoko.

Za search intent intent ne potrebuješ nobenega orodja, le dobro opazuj kaj ti iskalnik vrže.

Pogosta vprašanja

Kaj če pri Informacijskem Search intent-u vidim v ospredju video posnetke?

V kolikor zajeten del prve strani iskalnika zajemajo video posnetki, je dobro razmisliti ali ga lahko tudi mi ustvarimo. Na YouTubu se je navadno lažje uvrstiti visoko kot pa s pisanjem Blog članka. Video posnetek, ki ga ustvarimo objavimo na YouTubu in ga tudi prilepimo v naš blog članek. Z veliko verjetnostjo bomo uvrščeni na vrhu SERP-a ne samo z člankom ampak tudi z video posnetkom.
Hrvati se bo zaradi video posnetka čas ki ga prebijejo na naši strani povečal, kar je iskalnikom zelo všeč in pokazatelj da je naša vsebina zelo zanimiva.

Kaj če vidim dva Search Intenta na prvi strani iskalnika?

V primeru da opaziš dva različna Search Intenta na prvi strani (naprimer spletne trgovine in Blog članke) pomeni da iskalnik ni prepričan kaj uporabnik točno želi in testira oboje.
Sledi občutku in v kolikor meniš da je ob vpisu tvoje ključne besede potrebno napisati kvaliteten članek, ga pač napiši. Na koncu bo iskalnik skozi CTR (click threw rate), bounce rate in čas na strani določil katera je najboljša uporabniška izkušnja.

Več si lahko preberete v odličnem in kot vedno obsežnem članku Briana Deana na strani Backlinko tukaj.