Kaj je Search Intent in zakaj je tako pomemben?

Danes se vse vrti okoli uporabniške izkušnje in prizadevanja, kako uporabniku posredovati pravo informacijo v kar najkrajšem možnem času. Vsi iskalniki zato posvečajo veliko časa razvoju algoritma, ki bi bil izjemen pri ugibanju “namena iskanja”, ki mu pravimo “Search Intent”.

To je tudi največkrat spregledan del optimizacije spletne strani, čeprav je eden od, če ne najpomembnejši začetni korak, ki ga ne smemo spregledati.

Kaj je “search intent”?

Search Intent” oz. “namen iskanja” je odgovor iskalnikov na ključno besedo, ki jo iščemo. Hitreje kot bomo prišli do želenega odgovora, izdelka ali strani, ki jo iščemo, bolje iskalnik prepozna, če je zadel naš “Search Intent”. Poznamo štiri različne oblike namena: informacijski, raziskovalni, navigacijski in transakcijski oz. nakupovalni namen.

Zakaj je “search Intent” tako pomemben?

Predstavljaj si, da vtipkaš v iskalnik določeno ključno besedo in pregledaš 5 strani SERP-a in še nisi dobil tega, kar iščeš. Razlika med dobrim in slabim iskalnikom je v hitrosti “zadetka” tvojega namena iskanja/”search intent”.

Večina uporablja Google, ki pa je pri hitrosti iskanja namena/”srch intent” izredno dober. Že od samega začetka posveča veliko pozornosti uporabniški izkušnji in temu, kako v najkrajšem možnem času posredovati uporabniku pravo informacijo. Zato je tudi zelo hitro postal največji in najbolj priljubljen iskalnik na svetu.

Vir

Katere oblike “search intent-a” poznamo?

Ko najdem ključno besedo in preden začnem pisati članek, vedno preverim, kaj se nahaja na SERP-u. Na prvi strani moram najti meni ustrezno obliko. Kot sem že omenil, poznamo štiri različne oblike “search intent-a”, in sicer: informacijski, raziskovalni, navigacijski in transakcijski oz. nakupovalni.

Informacijski “search intent”

Pri informacijskem “search intent-u”, kot že sama beseda pove, iščemo informacijo. Pri nas blogerjih je to glavna in primarna oblika, ki jo iščemo. Največkrat jo najdemo v obliki odgovora na zastavljeno vprašanje, so pa tudi izjeme. Spodaj navajam nekaj primerov informacijskega “search intent-a”:

  • Kaj je spletna optimizacija?
  • Kako očistiti pralni stroj?
  • Ketonska dieta
  • Psihoterapija

Če vpišemo zgoraj navedene ključne besede v iskalnik, bomo na prvi strani SERP-a našli večinoma kakovostno vsebino – odgovor na zastavljeno vprašanje ali dodatna pojasnila besede, po kateri poizvedujemo.

Obstajajo tudi izjeme, kjer npr. ni zastavljeno celotno vprašanja, vendar uporabnik želi prejeti kakovostne informacije oz. vsebino (npr: ketonska dieta ali psihoterapija).

Da bi se lahko na navedene ključne besede uvrstil na vrh iskalnega polja, je tvoj cilj napisati blog članek, ki bo predvsem zelo kakovosten in z drugačno dodano vrednostjo od že napisanih člankov. Ne kopiraj! Bodi izviren! Vendar je priporočljivo, da znaš analizirati konkurenco.

Če sem psihoterapevt in želim organsko (brezplačno) priti do potencialnih strank na spletu, je ključ do uspeha kakovostna vsebina mojih člankov.

Kratek nasvet za vse psihoterapevte:

Jaz bi se lotil tega tako, da bi napisal res izjemen članek, ki bi se vrtel okoli ključne besede psihoterapija. Bil bi dolg cca 3000 besed, s poučno vsebino brez odvečnih besed, kot podrovneje omenjam v članku “Optimizacija spletne strani“. V naslednjem koraku bi napisal podporne članke, ki bi jih usmeril s pomočjo notranjih povezav v glavni članek. S tem bi povedal iskalniku, kaj mi je na strani najbolj pomembno.

Kako poiskati ustrezne ključne besede, podrobneje obravnavam v članku: Kako poteka Analiza Ključne Besede?

Če bi si mogoče želeli brezplačne seo analize, rezervirajte pol urce z mano, da se spoznava:

Transakcijski oz. nakupovalni “search Intent”

Sedaj ko smo spoznali informacijskega, vam bom predstvail transakcijski oz. nakupovalni “search intent”.

Ko vpišemo v iskalnik, npr. “otroške sobe”, se na prvi strani prikažejo večinoma spletne trgovine. V tem primeru govorimo o transakcijskem oz. nakupovalnem “search intent-u”. Namen uporabe teh ključnih besed je nakup določenega izdelka, zato bodo iskalniki v ospredje postavili spletne trgovine.

Če vidimo spletne trgovine na prvi strani NE PIŠEMO članka. Sicer bo šel naš trud v nič.

To je odličen primer, ki ponazarja pomen dobre analize ključne besede.

Po drugi strani, če si lastnik spletne trgovine in vidiš omenjeni “intent” na prvi strani SERP-a , moraš svojo stran optimizirati v pravo smer. Prilagoditi jo moraš tako, da bo prikazovala izdelke in hkrati zajemala iskano ključno besedo.

Ob vsakem nakupovalnem “search intent-u” lahko dodatno raziščemo, če obstajajo podporne ključne besede z informacijskim namenom in bi morda lahko s pomočjo ustreznih člankov prinesle dodaten obisk na stran.

Kot primer:

  • Otroška soba – nakupovalni search intent
  • Kako opremiti otroško sobo – informacijski search intent

Omenjena dva “intent-a” sta pri nas mogoče najbolj pomembna za prepoznvanje in v drugi fazi tudi optimiziranje strani.

Navigacijski “search intent”

Če nekdo vtipka neposredno v iskalnik spletno ime spletne trgovine, npr: Opremisidom, z namenom, da jo posledično obišče, govorimo o navigacijskem “search intent-u”.

Včasih se nam ne da vpisovati celotne URL-je v iskalnik, še posebej, če so daljši. Veliko lažje je vpisati ime in pritisniti gumb “išči”. Če imamo kolikor toliko prepoznavno in uveljavljeno stran, bo v vsakem primeru prikazana na prvem mestu.

Raziskovalni “search Intent

Zadnji, vendar ne manj pomemben, je raziskovalni “search intent”. Ta je nekakša “predigra” nakupovalnega “search intenta”! Želimo nekaj kupiti, prej bi se pa radi prepričali, da je to naša pravilna odločitev. S tem namenom vpisujemo v iskalnik ključne besede raziskovalnega tipa.

Dober primer sta ključni besedi Audi ali BMW.

NASVET: Če imaš spletno trgovino z določenimi znamkami, ki jih lahko med sabo primerjaš, je to odlična priložnost, da napišeš kakovosten članek na to temo. Še prej se prepričaj, če ljudje to sploh iščejo! Da ne bo pisanje zaman.

Povzetek

Search intent je začeten in hkrati najpomembnejši korak pri optimizaciji tvoje spletne strani. Z njim določiš, kakšna bo oblika tvoje strani glede na ključno besedo, s katero se želiš uvrstiti visoko na iskalniku. Za “search intent” ne potrebuješ nobenega orodja, le dobro opazuj, kaj ti iskalnik ponuja. Po drugi strani slabo analiziran search intent te lahko stane ogromno časa, ki ga boš porabil(a) za kreiranje vsebine.

Pogosta vprašanja

Kaj če pri informacijskem “search intent-u” vidim v ospredju video posnetke?

V kolikor zajeten del prve strani iskalnika zajemajo video posnetki, je smiselno premisliti, če ga lahko tudi ti ustvariš. Na YouTubu se je navadno lažje uvrstiti visoko v iskalniku kot s pisanjem Blog člankov na spletu. Video posnetek, ki ga ustvariš, objaviš na YouTubu in ga tudi prilepiš v tvoj blog članek. Z veliko verjetnostjo boš uvrščen na vrhu SERP-a, ne samo s člankom, ampak tudi z video posnetkom.
Hkrati se bo čas, ki ga prebijejo uporabniki na tvoji strani, povečal zaradi video posnetka, kar je iskalnikom zelo všeč in je pokazatelj, da je naša vsebina zanimiva.

Kaj če vidim dva “search intenta” na prvi strani iskalnika?

V primeru da opaziš dva različna “search Intenta” na prvi strani (npr. spletne trgovine in Blog članke), pomeni, da iskalnik ni prepričan, kaj uporabnik točno želi in zato testira oboje.
Sledi svojemu občutku. V kolikor meniš, da je ob vpisu tvoje ključne besede, potrebno napisati kakovosten članek, ga pač napiši. Na koncu bo iskalnik skozi CTR (“click threw rate”), “bounce rate” in čas na strani, določil, katera je najboljša uporabniška izkušnja.

Več si lahko prebereš v odličnem in kot vedno obsežnem članku Briana Deana na strani Backlinko tukaj.